BMW V12 LMR bol tvz. Le Mans Prototype skonštruovaný špeciálne pre pretekárske účely. Skratka LMR znamená Le Mans Roadster. Model bol aktívny v rokoch 1999-2000 a vznikol ako výsledok práce aliancie dvoch výrobcov – BMW Motorsport a Williams F1, ktorý ho postavili ako nasledovníka neúspešného modelu BMW V12 LM z roku 1998, ktorý mal viacero technických nedostatkov. Do dejín BMW sa zapíše ako celkový víťaz 24-hodinovky Le Mans, pričom ostáva jediným modelom tejto automobilky, ktorému sa to podarilo.
Nové V12 LMR prevzalo od V12 LM len základnú konštrukciu, inak bolo kompletne prepracované.
Zmenená bolo napríklad poloha chladiacich potrubí, ktoré boli presunuté zo spodnej časti vozidla do hornej časti, okrem toho bol zmenený tvar vozidla s cieľom zvýšiť aerodynamické vlastnosti. Automobilka Williams dodala pre tento model podvozok, motor sa oproti V12 LM nezmenil, montovaný bol osvečený typ BMW S70/3 5990 cm3 V12 od McLaren F1, ktorý už v roku 1995 bol vo víťaznom aute na Le Mans.
Prvé preteky absolvovalo auto na 12-hodinovke Sebring, kde BMW Motorsport a Schnitzer Motorsport postavili tím pozostávajúci z dvoch áut V12 LMR. Auto malo úspech, vyhralo kvalifikáciu a nakoniec získalo aj celkové víťazstvo, aj keď jedno z áut zaznamenalo fatálne poškodenia, druhé však dotiahlo preteky do víťazného konca.
Po týchto pretekoch už nasledovala príprava na Le Mans. Pred pretekmi spravili niekoľko úprav ako prefarbenie tela či zakrytie kokpitu. V prvých skúšobných jazdách skončilo auta na výbornom 4. mieste. Od začiatku sa držalo na popredných pozíciách a nakoniec dosiahlo víťazstvo o jedno kolo pred Toyotou GT-One. Technické údaje hovoria nasledovne: odhaduje sa, že dosahovalo výkon okolo 580 hp, čo mu umožnilo maximálnu rýchlosť na úrovni 342 km/h na najdlhšej rovine (Mulsanne Straight).
Po tomto úspechu sa rozhodli s autom zúčastniť na niekoľkých pretekoch v Severnej Amerike (Sears Point), kde zaznamenali ďalšie víťazstvá.
Spolupráca s Williams F1 mala v roku 2000 za následok vstup BMW na okruhy formuly 1. BMW začalo poskytovať motory pre stajňu Williams F1 a rozhodlo sa koncentrovať na formulu 1 a stiahnuť sa zo svojich aktivít okolo LMR a súvisiacich pretekov. Pred definitívnym odstavením V12 LMR, sa s ním ešte zúčastnili na celej americkej Le Mans sérii, avšak LMR nestačilo na nový Audi R8 a v priamej konfrontácii mu viackrát podľahlo.
Parametre
Motor | BMW S70 6.1L V12, umiestnený v strede |
Prevodovka | X-Trac 6-stupňová sekvenčná manuálna |
Max. krútiaci moment | 678 Nm |
Max. rýchlosť | 350 km/h |
Dĺžka | 4650 mm |
Šírka | 2000 mm |
Výška | 1020 mm |
Rázvor | 2790 mm |
Hmotnosť | 915 kg |