BMW M1 s kódovým označením E26 je 2-dverové športové auto, ktoré automobilka BMW vyrábala od roku 1978 do roku 1981. Dohromady sa vyprodukovalo len 455 kusov tohto modelu.
Počiatok existencie BMW M1 siaha do roku 1970, keď výrobca automobilov Lamborghini uzavrel dohodu s BMW o produkcii závodného auta, ktorej výsledkom bolo práve BMW M1. Po výrobe niekoľkých prototypov sa Lamborghini nakoniec nebolo schopné ďalej podieľať na projekte ako zamýšľalo (z finančných dôvodov) a tak kontrolu nad projektom prevzalo len BMW. Auto malo motor umiestnený netradične v strede (jediný model od BMW s touto konštrukciou) s pohonom vzadu. Pod kapotou nesie twin-cam M88/1 3.5L benzínový šesťvalec s tvz. Kugelfischer mechanickým vstrekovaním paliva. Motor produkoval 204 kW (273 hp) výkonu s max. rýchlosťou 260 km/h. Závodné “turbocharged” verzie boli schopné dosiahnuť výkon až 634 kW (850 hp). Rovnaký motor použilo BMW v niektorých ďalších limitovaných radoch ako napr. BMW 745i, M635Csi či BMW M5 (E28). Dizajn auta navrhol známy taliansky návrhár Giugiaro.
Špeciálna modifikácia určená pre sériu Formula One dostala názov Procar BMW M1 Championship, ktorú s týmto autom vyhrali napríklad Nikki Lauda či Nelson Piquet. Neskôr po ďalších úpravách bola verzia Procar použitá aj v ďalších závodných sériách.
V roku 2008 pri píležitosti 30. výročia začiatku výroby “M1-tky” uviedli tvz. Home Concept 2008. Využíva veľmi podobnú konštrukciu a prvky ako pôvodný model.
Častou chybou je zámena tohoto modelu BMW M1 s BMW radou 1 M Coupé (ktorá je niekedy skracuje na BMW M1), tieto dva automobily však nemajú žiadny súvis.
Parametre:
Typ | 2-dverové Coupé |
Motor | benzínový, 3.5 L R6 204 kW |
Typ motora | umistnený v strede pozdĺžne, pohon vzadu |
Max. rýchlosť | 261 km/h |
Zrýchlenie (0-100 km/h) | 5.6 s |
Dĺžka | 4359 mm |
Šírka | 1824 mm |
Výška | 1138 mm |
Rázvor | 2560 mm |
Hmotnosť | 1300 kg |
Video: